שלוש שנים אחרי אסון הגז בגילה הדיירים חוזרים לבניין

    אבי יעקב No Comments on שלוש שנים אחרי אסון הגז בגילה הדיירים חוזרים לבניין

    שלוש שנים לאחר אירוע אסון הגז בגילה שוקמו הדירות שניזוקו ודיירי הבניין יוכלו לשוב בקרוב לבתיהם • אכלוס הדירות צפוי להסתיים עד לחג הפסח הקרוב

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש שנים לאחר אירוע אסון הגז שגבה ארבעה הרוגים, הוסרה הסכנה מהדירות שניזוקו ודיירי הבניין יוכלו לשוב בקרוב לבתיהם.

    כזכור, בחודש נובמבר 2015 הושג מתווה פתרון למשפחות נפגעי אסון הגז, שאירע ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה, לפני כשלוש שנים.

    במסגרת הפתרון אותו יזמו והובילו ראש העיר ירושלים ניר ברקת וסגנו, מחזיק תיק תכנון ובניה מאיר תורג'מן, הדירות שניזוקו  שוקמו באמצעות מתווה משותף של עיריית ירושלים, חברת "מוריה", חברת "סופרגז" וחברת הביטוח שלה,  יחד עם כספי הביטוחים של דירות הנפגעים.

    לאחר עבודה מאומצת הצליחה עיריית ירושלים לייצר לפנים משורת הדין, מתווה בו הדירות שוקמו ובעליהן יוכלו לשוב ולגור בדירותיהם המחודשות. במסגרת המתווה שהושג העירייה מימנה את שלבי התכנון וחברת "סופרגז" וחברת הביטוח שלה, יחד עם חברות הביטוח של הדיירים מימנו את שלבי הביצוע. תהליך הבניה בוצע בידי קבלן חיצוני ולווה על ידי חברת "מוריה".

    סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, ליווה את עבודות שיקום הדירות מתחילתן ועקב אחר קצב ההתקדמות.

    מסיור שהתקיים אתמול במקום עלה כי הסכנה ליציבות המבנה הוסרה וכי בעוד חודש וחצי יחזרו בעלי הדירות ויחלו במשותף עם הקבלן המבצע בעיצוב עבודות הפנים, כל אחד לפי טעמו (צבע, סניטציה וכד'). אכלוס הדירות צפוי להסתיים עד לחג הפסח הקרוב.

    יש לציין כי מאז האסון העניקה העירייה סיוע נפשי לדיירים שדירותיהם נפגעו, מימנה לינות בבתי מלון, סייעה בפינוי השטח ובטיפול במפגעים בטיחותיים והעניקה תמיכה וסיוע כלכלי באמצעות גיוס תרומה מחברת "סופרגז" שהועברה למשפחות גם עבור תשלומי שכר דירה וחולקה באופן אחיד. כמו כן, מאז האסון עובדים סוציאליים מלווים את המשפחות.

    ראש העיר ניר ברקת ציין "אסון הגז בגילה היה אירוע טרגי, חריג ומצער ואני שמח שהצלחנו להציע מתווה בו הדיירים יוכלו לשוב בהקדם ובכבוד בחזרה לבתיהם. העירייה ממשיכה ללוות את הדיירים, עד שישובו בבטחה לבתיהם".

    סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, "אני שמח כי השבוע אנחנו אנשי בשורה לנפגעי אסון הגז וכי העבודות עומדות לקראת סיומן. אני רוצה להודות לחברת "מוריה" ולמהנדס העיר, אשר גילו רמה גבוהה של מקצועיות, רגישות ואכפתיות".



    0 תגובות